Tuesday 5 July 2011

KALAU NAIK KERETA TU INGAT YE!!!!!

5 perkara yang jangan dilakukan bila menaiki kenderaan sendiri atau kenderaan orang lain.

1. Pijak seat kereta.
Jangan sesekali pijak seat kereta terutama kereta orang lain sebab kalau kereta sendiri confirm tak buat macam tu punya kan. Bayangkan dia jaga seat tu tak nak bagi kotor yela tempat duduk mesti nak bersih tambah-tambah fabrik sebab susah nak cuci tiba-tiba ada pulak yang pakai kasut dengan selamba meletak kaki atas seat. Kalau kasut tu bersih suci tak kotor seperti yang kita semua sedia maklum takpe juga. Tuan punya kereta mungkin senyum buat tak nampak je sebab nanti kalau tegur kecik hati pulak so elakkan ye.

2. Letak kaki merata-rata.
Dengan suka-sukinya meletak kaki atas dashboard. Penumpang belakang pulak letak kaki atas arm rest. Kalau tak pakai kasut ok lagi, ni dengan kasut-kasut sekali. Letak jela kaki kat bawah tak boleh ke?

3. Buang sampah dalam kereta.
Perhatian ye kereta bukanlah tong sampah selagi tiada sticker di pintu atau sebagai dengannya bertulis "Ini Tong Sampah Bergerak". Kemana sampah-sampah tu tuan-tuan dan puan-puan? Ke sungeiii!!

4. Merokok dalam kereta.
Kalau merokok dalam kereta benda yang paling bahaya ialah api rokok. Kalau api rokok terjatuh dalam kereta habis berlubang seat macam mana? Ada ke yang nak ganti seat baru? Kalau nasib tak baik boleh jadi bbq. Jadi berhati-hati atau jangan merokok langsung dalam kereta.

5. Makan dan minum dalam kereta.
Jangan makan dan minum dalam kereta nanti lama kelamaan entah dari mana muncul la lipas, biawak, unta, tikus yang akan menjadi penghuni kereta.








No comments:

Post a Comment

About Me

My photo
Dalam lidah ada kata, dalam kata ada bahasa,dalam bahasa ada makna,dalam makna ada rasa,dalam rasa ada bahagia juga derita.